Woso är en beställningsportal för våra restauranger i Malmö. Kunden kan enkelt in och förbeställa mat & betala med kort eller Swish. Kund får meddelande när maten är redo att hämtas.

Pris och betalning

Priserna för de beställda varorna är de som anges på Woso dagen då ordern läggs. Alla priser är angivna inklusive moms om inte annat anges.

Betalning sker med bank- eller kontokort från Visa, Visa Electron, American Express, Maestro eller MasterCard & Swish. Woso accepterar inte betalning med kontanter eller checkar. Vid kortbetalning debiteras angivet kort vid beställning.

Inga kortuppgifter sparas av Woso utan endast det referensnummer som nyttjas i dialogen med Stripe, vilka tillhandahåller betalningslösningen för Woso.

Stripe är certifierad enligt PCI-DSS. Alla kommunikation i samband med betalning är krypterad enligt industristandarden SSL (Secure Socket Layer) för säker överföring över Internet.

Återbetalning

Du som har betalt din beställning men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos Stripe.

För återbetalning av tillgodot behöver vi kontaktuppgifter och ordernummer från dig, vi lagrar inte dessa uppgifter i samband med din betalning.

Leverans

Leverans av dina varor sker till den adress som du har angivit vid registrering eller vid beställning. Det är du som kund som är ansvarig för att hålla dina uppgifter uppdaterade och därmed ge oss möjlighet att leverera till rätt adress.

Vid mottagande av din leverans kan du komma att behöva signera att du mottagit dina varor. När vi lämnar varor utanför din dörr fotograferar vi dessa.

Om du inte kan ta emot dina varor vid hemleverans gör transportören en bedömning om varorna kan lämnas.

Under förutsättning att transportören kommer fram till din ytterdörr lämnas varorna utanför dörren. När varorna har lämnats övergår ansvaret för varorna till dig. Om en port eller grind hindrar oss från att nå fram till din dörr lämnas varorna inte kvar.

Åldersbegränsade varor som kräver legitimationskontroll lämnas aldrig kvar och dessa varor plockas tillbaka till vårt lager. När vi plockar tillbaka åldersvaror krediteras dessa.

Beställda varor levereras inom ramen för det tidsfönster som anges i orderbekräftelsen. I det fall försening uppstår kommer Woso att snarast kontakta dig för att avtala en ny leveranstid.

Ändring av din beställning

Du kan avboka eller ändra leveranstid för din beställning fram tills matens tillagningsprocess ej har påbörjats. När du beställer till samma dag eller nästa morgon kan du inte avboka eller ändra tid.

Reklamation & ångerrätt

Om något fel skulle föreligga ber vi dig kontakta Woso. Vårt ansvar är begränsat till varans värde samt eventuella returkostnader. För att varan ska kunna reklameras måste originalförpackningen finnas kvar.

Privatpersoner har ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59). Det innebär en rätt att inom 14 dagar från leverans ångra köp av vissa varor. Ångerrätten gäller inte varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.

Du kan därför inte ångra köp av matvaror, däremot exempelvis ljus, servetter och hem- och hygienartiklar. Du har rätt att undersöka varan men den ska vara i så kallat väsentligen oförändrat skick, vilket innebär att varan ska vara i gott skick och att originalemballaget ska finnas kvar. Kund som vill utöva sin ångerrätt ska kontakta oss på nedan angiven adress.

Tjänster som erbjuds av Woso tillhandahålls av:

WOSO
Ärtholmsvägen 34

21565 Malmö
e-post: info@woso.se
Organisationsnummer: 559193-9490